5 Content tips die klanten laat converteren

Met content wil je altijd iets verkopen aan jouw klant of nieuwe klanten. Dit kan zowel een boodschap, product of dienst zijn. Uiteindelijk wil jij de lezer overhalen tot conversie, maar hoe doe je dat? Daarom hebben wij 5 content tips die klanten laat converteren.

Jai Visser

1. Een titel met 7 woorden

Het eerste wat jouw lezer ziet. Aan de hand van de titel gaat jouw lezer bepalen of hij of zij de content gaat lezen. Rondom de ideale titel zijn er meerdere beweringen, maar verschillende studies door onder andere Auriane Alix en Hubspot tonen aan dat de volgende aspecten altijd werken:

  • Titels met 7 woorden schijnen het best te werken

  • Voeg nummers toe als het kan

  • Het eerste woord is ‘wat, waarom, hoe of wat’ (stelt verwachtingen)

  • Het eerste woord is ‘dit’ (specificeert)

Het belangrijkste blijft dat de titel bij je verhaal moet passen dat je vertelt. Daarnaast helpen woorden zoals ‘gratis’, ‘nieuw’ en ‘jij’ om conversies te verhogen volgens Widerfunnel.

2. Voeg beeldmateriaal toe na iedere 100 woorden

Eigenlijk zouden wij net zoveel aandacht moeten besteden aan beeldmateriaal als aan de tekst. BuzzSomo heeft ongeveer 1 miljoen artikelen geanalyseerd en kwam tot de conclusie dat artikelen met beeldmateriaal na iedere 75 tot 100 woorden twee keer zoveel worden gedeeld als artikelen met minder visuals.

Uiteraard hoef je nu niet als een malle afbeeldingen te gaan uploaden. Het is natuurlijk wel handig om stil te staan bij wat voor beeldmateriaal je wil gaan gebruiken om de geschreven content een niveau hoger te tillen. Wil je nou weten waarom content marketing zo belangrijk is voor jouw bedrijf klik dan hier.

3. Maak de tekst makkelijk leesbaar

We krijgen allemaal iedere dag veel te zien onder onze ogen. Dus een lezer wil niet gaan worstelen met jouw tekst. Sterker nog, 20% van de lezers leest het complete artikel. Zorg daarom voor makkelijk te lezen artikelen. Dit doe je door:

  • Te zorgen dat iedere paragraaf uit niet meer dan 5 of 6 tekstregels bestaat

  • Bullet points te gebruiken waar dat kan

  • De tekst op te breken door gebruik van beeldmateriaal

  • Gebruik maken van tussenkoppen, zodat de lezer direct ziet waar iedere paragraaf over gaat

4. Controleer de content op alle vlakken

De lezer wil weten dat jij een professional bent die weet waar het over praat. Dus controleer de tekst goed. Niet alleen op spelfouten, maar ook op werkende links en link je wel naar relevante sites? In dit blogbericht kan geschreven worden dat uit onderzoek is gebleken dat artikelen van 650 woorden het best presteren, maar als dit leidt naar informatie uit 2001 ga je het al snel in twijfel trekken.

Misschien gaan de lezers wel denken: “Heb je onder een steen geleefd?” 

Enkele tips om jouw content te controleren op alle vlakken:

  • Lees je tekst hardop voor. Dan hoor je welke zinnen niet lekker lopen

  • Laat de tekst (als het kan) een dag liggen. Zo geef je jezelf de kans om het verhaal te laten pruttelen. De kans is groot dat je nog wat aanpassingen gaat doen de volgende dag.

  • Controleer alle links in je tekst.

  • Check de datum van de content waar je naartoe linkt. Is het toch redelijk verouderd? Kijk of je een recentere bron kunt vinden.

  • Check of al het beeldmateriaal goed laad (in verschillende browsers).

5. Zorg voor call-to-actions die net zo verleiden als Temptation Island

Zonder een call-to-action zal er natuurlijk geen conversie plaatsvinden. Hieronder is dan ook een lijstje voor de ideale call-to-action:

  • Zorg ervoor dat je duidelijk uitlegt aan de lezer wat je wilt wat hij of zij doet. ‘Meld je aan’ of ‘Vraag een demo aan’ bijvoorbeeld. Begin altijd met een actief woord.

  • Kom ter zake en maak je call-to-action niet langer dan 5 woorden. Op mobiel zelfs liever korter. Test ook altijd even hoe je call-to-action er op mobiel uitziet.

  • Creëer urgentie met woorden als ‘nu’, ‘direct’ of ‘vandaag’.

  • Creëer exclusiviteit met een woord als ‘exclusief’. Je lezer voelt zich graag speciaal.

  • Benadruk de voordelen voor de lezer. ‘Ontvang ons gratis e-book’ of ‘Bespaar vandaag 20%’.

Hieronder een paar voorbeelden van call-to-actions waar wij allebei waarschijnlijk direct op gaan klikken en die jou hopelijk inspireren voor jouw call-to-action.

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2023 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden