Adwords vs Adwords Express: de verschillen

Wat zijn de verschillende tussen beide applicaties? Welke is voor jou het beste?

Martijn Swolfs

Hoe veel concurrenten van je doen het wel niet? Adverteren in Google. Jij wil dat ook, maar hebt geen idee hoe je dat aan moet pakken. Daarnaast heb je ook niet de financiële middelen om er iemand voor in dienst te nemen. Daar heeft Google nu een oplossing voor bedacht: Adwords Express.

Eenvoudig in Google adverteren met Adwords Express

De pagina over deze applicatie zegt het eigenlijk al: het is adverteren in de zoekmachine, maar dan eenvoudig gemaakt. Met de normale applicatie heb je tal van mogelijkheden en kun je alles instellen zoals jij dat wil. Dat is met Express dus anders. De applicatie is vereenvoudigd, wat ook inhoudt dat je dan beperkt bent in je mogelijkheden. Dat betekent echter niet dat je advertenties minder goed of compleet worden. Google neemt echter een hele boel van je over.

Hoe maak ik een advertentie in Adwords Express?

Als eerste begin je met het kiezen van een doel: gebeld worden, (fysiek) bezocht worden of een doel/conversie op je website realiseren. Vervolgens ga je vaststellen waar je doelgroep zich bevindt. Je kan hierbij een aantal plaatsen kiezen, of simpelweg een straal rondom de locatie van je bedrijf maken. Daarna moet je een keuze maken in een bedrijfscategorie. Aan de hand daarvan geeft Google een aantal suggesties van producten of diensten die je kan promoten.

Dan ga je je advertentie maken. Je vult een eerste en tweede kop in, een omschrijving en een bestemmingspagina. Als je dit allemaal hebt gedaan, gaat je advertentie eruit zien zoals in de eerste afbeeldingen.

Het enige dat je nog rest is een looptijd en een budget per klik vaststellen. Na deze laatste stap is jouw advertentie af en hoef je Google alleen nog maar te vertellen dat ze lekker kunnen gaan adverteren. Zie je hoe simpel het is?

Wat zijn dan de verschillen?

Om nu de verschillen aan te geven, heb ik een lijstje gemaakt van de voordelen van het gebruiken van de normale Adwords en van de Express-variant. Dit maakt het wellicht makkelijker voor je om te kiezen tussen beide applicaties:

Adwords

  • Je kiest je eigen zoekwoorden, stelt zelf je bodprijzen in en kan op je eigen manier je account vormgeven en structureren.

  • In elke door jouw opgegeven locatie jouw doelgroep bereiken

  • Adverteren kan met speciale advertentie-indelingen en je krijgt een gedetailleerde rapportage van jouw campagne.

Adwords Express

  • Je hoeft niet continu je campagnes te monitoren. Er is weinig inspanning vereist.

  • Jouw advertenties worden weergegeven op Google, Google Maps en partnersites van de zoekmachine.

  • Klanten bereiken in door jouw gekozen geografische locatie, welke dan ook.

Het is dus niet te zeggen welke variant beter is. Het hangt compleet van jouw situatie af. Hoeveel tijd heb je? Hoeveel kennis heb je? Het is in ieder geval fijn dat het nu op twee manieren kan. Welke heeft jouw voorkeur?

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2024 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden