Direct content in zoekresultaten Google plaatsen met Google Posts

Martijn Swolfs

Google Posts is een nieuwe functie voor bedrijven. Deze functie stelt bedrijven in staat om direct content te plaatsen in de zoekresultaten van Google. Na een eerste testronde in de Verenigde Staten (de Amerikaanse presidentskandidaten mochten de functie testen), is de functie nu voor ieder bedrijf beschikbaar. Voorwaarde is wel dat je bedrijf beschikt over een Google Mijn Bedrijf-account. Google Posts is ideaal om bijvoorbeeld evenementen aan te kondigen. Maar ook om nieuwe artikelen te promoten.

Hoe werkt Google Posts?

Google Posts is een functie dat valt onder Google Mijn Bedrijf. Voorwaarde is dus dat je over een account beschikt. Heb je nog geen account aan? Maak die dan snel hier aan. Met een Google Mijn Bedrijf-account kun je je openingstijden beheren, foto’s toevoegen, recencies beheren en er snel op reageren en dergelijke zaken. Erg handig dus!

1. Je logt in op je Google Mijn Bedrijf-account.
2. Klik op locatie beheren om wijzigingen te kunnen maken.

3. Ga naar “Posts” in het linkermenu

Vervolgens kun je een Post gaan maken. Je kunt die dan vormgeven zoals je wilt. Je kunt een stuk tekst typen en een foto toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om verschillende call-to-actions toe te voegen. Bijvoorbeeld om te reserveren, te registreren, contact op te nemen, et cetera. Ook is er de mogelijkheid om een voorbeeld te bekijken van hoe je post eruit gaat zien.

E-wolve denkt dat dit een mooie toevoeging is om bepaalde gebeurtenissen rondom jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Op deze manier heb je controle over wat voor content in de zoekresultaten van Google weergegeven wordt. Wij gaan deze functie dan ook zeker gebruiken voor SEO. Let wel op! Google Posts blijven ongeveer zeven dagen geldig en verdwijnen daarna dus weer. Ook wij hebben het natuurlijk gelijk geprobeerd!

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2023 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden