Google Posts is een nieuwe functie voor bedrijven. Deze functie stelt bedrijven in staat om direct content te plaatsen in de zoekresultaten van Google. Na een eerste testronde in de Verenigde Staten (de Amerikaanse presidentskandidaten mochten de functie testen), is de functie nu voor ieder bedrijf beschikbaar. Voorwaarde is wel dat je bedrijf beschikt over een Google Mijn Bedrijf-account. Google Posts is ideaal om bijvoorbeeld evenementen aan te kondigen. Maar ook om nieuwe artikelen te promoten.
Hoe werkt Google Posts?
Google Posts is een functie dat valt onder Google Mijn Bedrijf. Voorwaarde is dus dat je over een account beschikt. Heb je nog geen account aan? Maak die dan snel hier aan. Met een Google Mijn Bedrijf-account kun je je openingstijden beheren, foto’s toevoegen, recencies beheren en er snel op reageren en dergelijke zaken. Erg handig dus!
1. Je logt in op je Google Mijn Bedrijf-account.
2. Klik op locatie beheren om wijzigingen te kunnen maken.
3. Ga naar “Posts” in het linkermenu
Vervolgens kun je een Post gaan maken. Je kunt die dan vormgeven zoals je wilt. Je kunt een stuk tekst typen en een foto toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om verschillende call-to-actions toe te voegen. Bijvoorbeeld om te reserveren, te registreren, contact op te nemen, et cetera. Ook is er de mogelijkheid om een voorbeeld te bekijken van hoe je post eruit gaat zien.
E-wolve denkt dat dit een mooie toevoeging is om bepaalde gebeurtenissen rondom jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Op deze manier heb je controle over wat voor content in de zoekresultaten van Google weergegeven wordt. Wij gaan deze functie dan ook zeker gebruiken voor SEO. Let wel op! Google Posts blijven ongeveer zeven dagen geldig en verdwijnen daarna dus weer. Ook wij hebben het natuurlijk gelijk geprobeerd!