Een goede website is een absolute must

Dat je website vindbaar is, is in de online wereld heel belangrijk. Word je niet gevonden, dan is het lastig om klanten aan te trekken. Maar wist je dat het ook heel belangrijk is dat je een goede website hebt?

Martijn Swolfs

Jouw website is het visitekaartje van je organisatie. Het is een belangrijke informatiebron over jouw product of dienst én het geeft weer wie jij bent en waar je met jouw bedrijf voor staat. De website speelt een grote rol in de eerste indruk van de bezoeker. En je hebt maar één kans om een goede eerste indruk te maken.

Wat maakt een website goed?

Een goede website heeft een duidelijk doel. Vraag jezelf daarom altijd eerst af wat je precies wil bereiken. Bekijk dat vervolgens vanuit de doelgroep. Wat vinden zij belangrijk, wat spreekt hen aan en hoe zorg je ervoor dat ze het makkelijk vinden? Dat bepaalt de inhoud, de structuur en het ontwerp van je website. Dat jouw bezoekers snel vinden waar ze naar op zoek zijn, is van groot belang. Zorg daarom voor een eenvoudige en duidelijke navigatie, zodat je bezoeker makkelijk door de website heen klikt. Zet bepaalde elementen op vaste logische plekken en zorg voor een overzichtelijke lay-out. Jouw website moet gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn en betrouwbaarheid uitstralen. Zorg daarnaast voor relevante content voor de doelgroep. En zorg dat je website optimaal werkt. Een snelle website is aantrekkelijker dan een trage website. Met een responsive design, waarbij de website zich aanpast aan het type apparaat waarop hij wordt weergegeven, houd je je website leesbaar en overzichtelijk. Geïntegreerde webformulieren, zoals contactformulieren, maken het makkelijker om de interactie met je bezoeker op te zoeken. En goede SEO maakt je website aantrekkelijker voor zoekmachines als Google.

een goede website is een must
heb jij al een goede website

Waarom is een goede website zo belangrijk?

Met jouw website heb jij een bepaald plan. Je wil je bezoeker bijvoorbeeld overhalen iets te kopen, aanzetten contact op te nemen of je wil informeren of reclame maken. Ziet jouw website er goed uit en functioneert hij goed, dan draagt dat allereerst bij aan de geloofwaardigheid van je bedrijf. Je straalt betrouwbaarheid, overzichtelijkheid en duidelijkheid uit! Maak je mensen vervolgens nieuwsgierig en zet je ze aan tot actie, dan verhoog je de conversie. Met een goede website ben je altijd bereikbaar, 24 uur per dag. Het is dé plek waar mensen alles over jou en jouw bedrijf kunnen vinden. Je bereikt daar nieuwe mensen, nieuwe potentiële klanten. Dat moet je op een goede manier doen. Neem je op jouw website zo veel mogelijk denkbare irritaties weg, dan wek je interesse en blijft je bezoeker langer hangen. Is jouw website aantrekkelijk wat betreft uitstraling en functionaliteit, dan denkt de bezoeker veel sneller: daar wil ik mee in zee gaan. Heb jij al een goede website?

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten bere...
Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relevant...
SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de geb...
Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van een...
Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dienste...
Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Event...
Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hierdo...
Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ser...
Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de zo...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2024 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden