0620559459 info@ewolve.nl

Een livechat functie op jouw website

Heb jij al een livechat functie op je website? Waarom zou je er één moeten hebben?
Je ziet het steeds vaker. Een livechat functie op een website. Je bent aan het ronddwalen op een webshop, maar je weet niet welk product je moet kiezen of überhaupt waar je je product kan vinden. Hoe makkelijk is het dan wel niet dat je gewoon een chat kan opstarten en direct je vraag kan stellen. Of hoeveel makkelijker is het om in plaats van een contactformulier in te vullen gewoon even lekker te chatten? Zoals je eigenlijk de hele dag al aan het doen bent met al je vrienden.

Wat is het nut van een livechat?

Maar nu vraag je je af? Wat is het nut van zo’n livechat functie? Waarom kan ik mensen niet gewoon een contactformulier laten invullen? Allereerst is het veel laagdrempeliger voor een bezoeker om (anoniem) een chat te starten dan een contactformulier in te vullen. Ten tweede is eigenlijk een zwakte toegeven dat iedere websitehouder zou moeten doen: je website is niet perfect. Het kan dus voorkomen dat mensen de weg kwijtraken op je website. Hoe makkelijk is het dan voor een bezoeker als ze heel simpel en snel een vraag kunnen stellen en zo hun weg toch kunnen vinden?

De derde reden om een livechat functie aan jouw website toe te voegen, is dat het een soort van persoonlijke benadering is voor een bezoeker van je website. Daardoor krijg je bezoeker het idee dat hij niet zomaar een bezoeker is, maar dat er echt aandacht besteed wordt aan hem. Ook laat dit zien dat je organisatie graag persoonlijke aandacht besteed aan een (potentiële) klant en dit wekt vertrouwen op.
Hoe houd je een livechat functie bij op jouw website?

Hoe houd je zo’n livechat functie bij op jouw website?

Ik weet wat je denkt: Hoe ga ik zo’n livechat functie bijhouden? Ik ga toch niet de hele tijd mijn website zitten monitoren of een bezoeker een chatsessie opstart? Nee, natuurlijk niet. Dat hoeft ook helemaal niet. Er zijn verschillende aanbieders beschikbaar. De meeste aanbieders komen met een applicatie waarbij je een melding krijgt wanneer er een chatsessie is gestart. Ik zelf gebruik simpel mijn Facebook chat van mijn bedrijfspagina. Daardoor houd ik alle gesprekken die ik met mijn doelgroep heb op één plek. Ook vind ik het mooi dat ik op deze manier maar weer kan laten zien wat sociale media allemaal voor je kunnen betekenen. Geweldig hè? Wat leven we toch in een mooie tijd!

Welke livechat aanbieder moet ik nemen?

Zoals ik al zei, er zijn meerdere aanbieders. Maar welke zijn nou de beste? Dat hangt volledig van jou af. Hier zijn een aantal voorbeelden:

  1.  Facebook Messenger
  2.  Zendesk
  3.  LiveChat

Uiteindelijk zijn er natuurlijk meerdere en is het helemaal aan jou welke het beste is. Ik denk in ieder geval dat het een goede toevoeging van je website kan zijn!

Welke livechat aanbieder moet ik kiezen?

Overtuigen met Cialdini

Wanneer je over online marketing praat en met name over het ontwikkelen van websites, dan kan Cialdini niet overgeslagen worden. Cialdini is de bedenker van de 6 beïnvloedingsprincipes, waarbij hij niet al te lang geleden een zevende erbij ontwikkeld heeft. Wil je...

Het belang van een SSL certificaat

Je ziet nog steeds veel websites die zonder een beveiligde verbinding functioneren. Anno 2020 kan dat écht niet meer. Eigenlijk om 2 redenen: in verband met de privacywetgeving is het vereist dat alle gegevens over een beveiligde verbinding verstuurd en ontvangen...

Whatsapp Business: Whatsapp voor bedrijven

We wisten eigenlijk allemaal al lang dat het eraan zat te komen. er werd namelijk al maanden, misschien wel jaren, over gespeculeerd. Maar nu is het er dan eindelijk! Whatsapp Business: Whatsapp voor bedrijven. In Nederland is het communicatiemiddel razend populair,...

Een livechat functie op jouw website

Heb jij al een livechat functie op je website? Waarom zou je er één moeten hebben? Je ziet het steeds vaker. Een livechat functie op een website. Je bent aan het ronddwalen op een webshop, maar je weet niet welk product je moet kiezen of überhaupt waar je je product...

Hoe belangrijk zijn social media voor SEO?

Heel veel mensen roepen dat het gebruik van social media in combinatie met bijvoorbeeld artikelen op je website SEO is. Maar dat is niet zo. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Dat proces vindt plaats op je website. Als je social media gebruikt in combinatie met...

Direct content in zoekresultaten Google plaatsen met Google Posts

Google Posts is een nieuwe functie voor bedrijven. Deze functie stelt bedrijven in staat om direct content te plaatsen in de zoekresultaten van Google. Na een eerste testronde in de Verenigde Staten (de Amerikaanse presidentskandidaten mochten de functie testen), is...

Wil jij ook zo'n livechat op jouw website?

Denk jij dat een livechat functie ook op jouw website van toegevoegde waarde kan zijn, maar heb je geen idee hoe je die geïnstalleerd krijgt? Laat je dan door E-wolve helpen en start een chatsessie door op het Messenger icoon te drukken!

Wil jij ook zo'n livechat op jouw website?

Denk jij dat een livechat functie ook op jouw website van toegevoegde waarde kan zijn, maar heb je geen idee hoe je die geïnstalleerd krijgt? Laat je dan door E-wolve helpen en start een chatsessie door op het Messenger icoon te drukken!

Overtuigen met Cialdini

Wanneer je over online marketing praat en met name over het ontwikkelen van websites, dan kan Cialdini niet overgeslagen worden. Cialdini is de bedenker van de 6 beïnvloedingsprincipes, waarbij hij niet al te lang geleden een zevende erbij ontwikkeld heeft. Wil je...

Het belang van een SSL certificaat

Je ziet nog steeds veel websites die zonder een beveiligde verbinding functioneren. Anno 2020 kan dat écht niet meer. Eigenlijk om 2 redenen: in verband met de privacywetgeving is het vereist dat alle gegevens over een beveiligde verbinding verstuurd en ontvangen...

Whatsapp Business: Whatsapp voor bedrijven

We wisten eigenlijk allemaal al lang dat het eraan zat te komen. er werd namelijk al maanden, misschien wel jaren, over gespeculeerd. Maar nu is het er dan eindelijk! Whatsapp Business: Whatsapp voor bedrijven. In Nederland is het communicatiemiddel razend populair,...

Een livechat functie op jouw website

Heb jij al een livechat functie op je website? Waarom zou je er één moeten hebben? Je ziet het steeds vaker. Een livechat functie op een website. Je bent aan het ronddwalen op een webshop, maar je weet niet welk product je moet kiezen of überhaupt waar je je product...

Hoe belangrijk zijn social media voor SEO?

Heel veel mensen roepen dat het gebruik van social media in combinatie met bijvoorbeeld artikelen op je website SEO is. Maar dat is niet zo. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Dat proces vindt plaats op je website. Als je social media gebruikt in combinatie met...

Direct content in zoekresultaten Google plaatsen met Google Posts

Google Posts is een nieuwe functie voor bedrijven. Deze functie stelt bedrijven in staat om direct content te plaatsen in de zoekresultaten van Google. Na een eerste testronde in de Verenigde Staten (de Amerikaanse presidentskandidaten mochten de functie testen), is...