Facebook winkels & Instagram Shopping

Marketing Automation, iedereen heeft er vast al weleens over gehoord. Maar waar moet je dan in godsnaam beginnen? Zo eenvoudig is het toch niet?

Martijn Swolfs

Aan de slag met Facebook Winkels

Facebook shopping is een functie voor winkeliers die Facebook willen inzetten om hun producten te verkopen. Daarnaast is het binnenkort ook mogelijk om deze shop te gebruiken in Whatsapp. Voor het afrekenen van producten moeten gebruikers nog wel doorklikken naar jouw betaalpagina. Het is alleen in de Verenigde Staten mogelijk om binnen Facebook af te rekenen.

Je moet in Nederland een website met een verkoopsysteem hebben om via Facebook Winkels producten te kunnen verkopen. Gebruikers klikken vanuit Facebook Shops door naar de eigen systemen van bedrijven. Het gebruik van de functie is vooralsnog gratis.

Bedrijven kunnen Facebook Shops aanpassen aan de vormgeving en huisstijl van hun eigen websites.

Hoe begin ik met Facebook winkels & Instagram shopping

  1. Als eerst moet je het winkel tabblad toevoegen aan je pagina. Dat kun je heel eenvoudig doen bij de pagina instellingen.

  2. Vervolgens dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Deze bevatten belangrijke informatie over welke soort producten je mag aanbieden – leveringen, retours en klachten – en behandeling van gebruikersgegevens dus neem deze zeker even door.

  3. Nu moet je een gewenste betaalmethode kiezen. Je kan mensen de keuze geven een bericht te sturen via Facebook messenger of je kan ze rechtstreeks naar je webshop sturen om hun aankoop te doen.

  4. Ook belangrijk: je moet een munteenheid kiezen.

  5. Om je bezoekers en potentiële kopers wat meer informatie te geven, moet je een beschrijving geven van wat je gaat verkopen.

  6. Nu komt het leukste: je mag producten gaan toevoegen aan je Facebook Winkel. Wanneer je dat doet, opent zich een pop-up waar je aanvullende informatie kwijt kan (afbeeldingen/video’s, naam, prijs, omschrijving en url voor het kopen).

  7. Collecties maken is handig wanneer je een erg groot aanbod van producten hebt, zodat je als het ware categorieën kan maken.

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2023 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden