Is de zomer komkommertijd?

De zomer wordt vaak gezien als een tijd waarin de business stil ligt en het onmogelijk (en nutteloos om überhaupt te proberen) is om nieuwe klanten te werven. Maar betekent dat dan dat je stil moet blijven staan?

Martijn Swolfs

Stilstaan of juiste een zomer-sprint?

We kennen het waarschijnlijk allemaal wel; we zijn zoveel mogelijk bezig met het werken voor klanten, dat we vergeten of niet toekomen aan het werken voor ons eigen bedrijf. En dan breekt de zomervakantie aan, liggen al klanten stil en gaan wij vervolgens ook een in een pauzemodus. Dat moet ook, want we moeten onze eigen batterij ook opladen natuurlijk. Maar wanneer je dus niet voor klanten aan het werk hoeft te zijn, betekent dat dat je nu eindelijk eens tijd kunt (laten) besteden aan je eigen onderneming. Voor mij is de zomerperiode niet een komkommertijd, maar een pre-season. Een voorbereiding op het seizoen dat eraan komt, waarin ik kampioen ga worden met mijn bedrijf. Nu is het belangrijk om in alle rust mijn bedrijf klaar te stomen voor dit kampioenschap. Ik ga voor een zomer-sprint aan ontwikeling!

Voor jouw bedrijf is de zomer de perfecte periode om haar online zichtbaarheid aanzienlijk te laten verbeteren. Daarnaast is het online aanwezig zijn in deze periode juist goed! Bedenk maar eens, in hoeverre zijn we nu echt ‘offline’ wanneer we met zomervakantie zijn? Ik geef enkele voorbeelden van wat je zou kunnen aanpakken. Je kan natuurlijk er ook voor kiezen om het allemaal aan te laten pakken!

Nieuwe website laten maken

Hoe tof zou het zijn als je in de 4 weken zomerperiode een vlamnieuwe website onder je neus geschoven krijgt? Dan heb je toch wel iets om te laten aan je klanten na de zomervakantie.

Minder bedrijven zijn op zoek naar nieuwe diensten in de zomer, dus dat geeft jou perfect de tijd om die website van en update te voorzien. Je kan de data die je in dit jaar verzameld hebt eens goed reviewen en op basis daarvan een betere website laten ontwikkelen. Op die manier zorg je er voor dat je je lead generatie vanuit je website voor het nieuwe seizoen een enorme boost gaat geven.

Social Advertising

Je kan in de zomerperiode ook je bedrijf klaarstomen voor social advertising en social shopping. Je kan er zelfs nog voor kiezen om speciaal voor de zomervakantie een campagne op te zetten, zodat jij wel zichtbaar bent in de vakantie.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om voor jouw webshop Facebook en Instagram shopping in te richten. Dan wordt jouw webshop niet meer het enige kanaal waar je gaat verkopen! Facebook & Instagram gaat jouw sales een enorme boost geven.

Marketing automation

Wil je na de zomer er zeker van zijn dat je wat tijd gaat besparen? Laat dan heel makkelijk marketingprocessen automatiseren. Volg leads automatisch op met e-mails of site berichten, wijs taken automatisch aan mensen in je salesteam.

Samen met jou gaan we funnels opzetten, die ervoor gaan zorgen dat je het aantal leads een enorme boost gaat geven. In combinatie met social advertising gaan we het onder de aandacht brengen en geven we ook het verkeer op je website een boost. Helemaal automatisch!

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2023 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden