Keywords vs kwalitatieve content

Er zijn eigenlijk twee manieren waarop je een blog kan schrijven: je bedenkt voorafgaand aan het schrijven op welke zoekterm je gevonden wilt worden met de blog en gaat daar je artikel omheen schrijven. Een andere manier is dat je bepaald over welk onderwerp je wil schrijven en gaat daar gewoon een kwalitatief goed artikel over schrijven. Welke manier is de beste?

Martijn Swolfs

Natuurlijk moet je uitgangspunt altijd zijn om een kwalitatief goed artikel te schrijven en dat dit artikel goed gevonden moet worden. Daarvoor moet je dus ook de juiste zoektermen gebruiken. Een fout die echter veel schrijvers maken is dat ze zo gericht op een bepaalde zoekterm aan het schrijven zijn, dat het gaat opvallen in de tekst. Dat maakt de tekst minder goed leesbaar en mensen zullen geneigd zijn om je artikel niet helemaal af te lezen. Ook dit heeft invloed op je positie in Google. Dan kan de betreffende zoekterm nog zo vaak in jouw artikel voorkomen en je artikel is technisch verder perfect ingericht, wanneer Google ziet dat (bijna) geen bezoekers jouw artikel helemaal uitlezen, krijgt je artikel een lage kwaliteitsscore. Dat wil je voorkomen

Contentmarketing is het uitgangspunt

Het is algemeen bekend dat bloggen gebruikt wordt om hoger in Google te komen op bepaalde onderwerpen. Het uitgangspunt van bloggen moet echter niet zijn dat je een artikel gaat schrijven om op die zoekterm gevonden te worden. Het uitgangspunt moet zijn dat je over een onderwerp schrijft waarin jouw doelgroep geïnteresseerd is. In dat artikel ga je beschrijven en laten zien dat je er verstand van hebt, wellicht ga je zelfs vertellen hoe jouw doelgroep dit onderwerp moet benaderen. Op deze manier biedt jouw artikel waarde voor jouw doelgroep en daarmee zul je zien dat je bezoekers je artikel vaker helemaal zullen uitlezen.

Je gaat de oorlog niet winnen met zoektermgerichte blogs. Jij gaat jouw klanten voor je winnen door kwalitatief goede en behulpzame artikelen te schrijven. Door te laten zien dat je er bent om de mensen te helpen en niet om ze zomaar wat te verkopen, krijg je vertrouwen.

Keywords of kwalitatieve content?

Bloggen is geen exacte wetenschap en dus bestaat er eigenlijk ook geen antwoord op die vraag. Als je het mij vraagt, is een combinatie van beide het beste uitgangspunt, waarbij kwalitatieve content net wat zwaarder weegt dan keywords. Natuurlijk, je artikel moet gevonden worden maar op de eerste plaats moet staan dat je een artikel schrijft wat waarde toevoegt voor jouw doelgroep.

Daarom is het ook belangrijk om in te spelen op onderwerpen die trending zijn op het moment van schrijven. Maar ook om artikelen te schrijven over onderwerpen die ‘tijdloos’ zijn. Het is niet erg om blogs af en toe te moeten updaten of bijschaven. De wereld van online marketing verandert continu, en daarmee veranderen ook jouw artikelen continu.

Hoe zorg jij ervoor dat je waardevolle blogs schrijft voor jouw doelgroep?

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2024 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden