Online en offline naadloos integreren
Ik wil jullie graag vertellen over iets wat mij gisteren gebeurde… In de hedendaagse retailwereld zouden, in mijn ogen, retailers in consumentenelektronica offline en online naadloos op elkaar aangesloten moeten zijn. Dit is de situatie:
Ik wilde een soundbar gaan kopen. Gekeken bij de verschillende bekende aanbieders en uiteindelijk kwam ik uit op de Media Markt. Recentelijk jarig geweest en natuurlijk ben ik lid van de Media Markt Club, dus ik had een prachtige waardebon ter waarde van 5 euro gekregen. Online had ik gekeken of de betreffende soundbar op voorraad was in de vestiging, en dat was het geval. Ik woon 10 minuten op loopafstand van de vestiging Tilburg dus besloot ik er maar eens naartoe te lopen. Eenmaal daar, vroeg ik om de soundbar en de medewerker ging kijken. Helaas vertelde hij me dat hij niet meer op voorraad was, verder werden mij geen alternatieven of wat dan ook aangeboden; punt 1 waar het in mijn ogen al mis ging.
Klantenservice, maar geen service aan klanten verlenen…
Ik besloot thuis eens naar de klantenservice te bellen, want de informatie online klopte dus niet. De vrouw met wie ik sprak had gebeld naar de vestiging en vertelde dat ze inderdaad nog 3 modellen op voorraad hadden volgens het systeem, maar het ging hierbij om een demomodel en 2 kapotte modellen…
Simpele en ongeduldige consument die ik ben, besloot ik de soundbar maar elders te bestellen. Ligt het aan mij of is dit iets wat anno 2019 écht niet meer kan. Hiermee verlies je klanten, toch?! Offline en online zouden in de retail naadloos op elkaar aangesloten moeten zijn.