Omnichannel, een must in 2020

Wat mij gisteren toch gebeurde…

Martijn Swolfs

Online en offline naadloos integreren

Ik wil jullie graag vertellen over iets wat mij gisteren gebeurde… In de hedendaagse retailwereld zouden, in mijn ogen, retailers in consumentenelektronica offline en online naadloos op elkaar aangesloten moeten zijn. Dit is de situatie:

Ik wilde een soundbar gaan kopen. Gekeken bij de verschillende bekende aanbieders en uiteindelijk kwam ik uit op de Media Markt. Recentelijk jarig geweest en natuurlijk ben ik lid van de Media Markt Club, dus ik had een prachtige waardebon ter waarde van 5 euro gekregen. Online had ik gekeken of de betreffende soundbar op voorraad was in de vestiging, en dat was het geval. Ik woon 10 minuten op loopafstand van de vestiging Tilburg dus besloot ik er maar eens naartoe te lopen. Eenmaal daar, vroeg ik om de soundbar en de medewerker ging kijken. Helaas vertelde hij me dat hij niet meer op voorraad was, verder werden mij geen alternatieven of wat dan ook aangeboden; punt 1 waar het in mijn ogen al mis ging.

Klantenservice, maar geen service aan klanten verlenen…

Ik besloot thuis eens naar de klantenservice te bellen, want de informatie online klopte dus niet. De vrouw met wie ik sprak had gebeld naar de vestiging en vertelde dat ze inderdaad nog 3 modellen op voorraad hadden volgens het systeem, maar het ging hierbij om een demomodel en 2 kapotte modellen…

Simpele en ongeduldige consument die ik ben, besloot ik de soundbar maar elders te bestellen. Ligt het aan mij of is dit iets wat anno 2019 écht niet meer kan. Hiermee verlies je klanten, toch?! Offline en online zouden in de retail naadloos op elkaar aangesloten moeten zijn.

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2023 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden