Selecteer een pagina

Jouw marketing automatiseren?

Wil jij jouw marketing automatiseren? Door middel van funnels ga je een continue stroom van leads krijgen. Klinkt goed toch?!

Jouw marketing automatiseren?

Jouw marketing processen automatiseren?

Wanneer jij jouw marketing wil gaan automatiseren is het ten eerste belangrijk dat je jouw customer journey kraakhelder hebt. Op die manier weten we namelijk op welke kanalen we moeten gaan inzetten. Daarnaast is het belangrijk dat je verschillende persona’s hebt uitgewerkt. Dat zorgt er namelijk voor dat we weten wat voor content we moeten gaan maken en welke tone of voice we moeten gaan gebruiken.

Jouw doelgroep en persona's uitgewerkt

Uitgebreide kick-off workshop

Jouw customer journey kraakhelder in beeld gebracht

Een marketing partner die met je meedenkt en meegroeit!

Marketingfunnels die je continu leads gaan opleveren

Hoe gaan jullie mijn marketing automatiseren?

Eigenlijk kunnen we op 2 niveaus gaan automatiseren: lead generatie en leads opvolgen. Voor de eerste gaan we aan de slag met funnels. We brengen daarbij in kaart welke eindproducten je hebt, waar we vervolgens een specifieke funnel voor inrichten. Daarbij creëren we vaak eerst een weggever, bijvoorbeeld een whitepaper of een gratis webinar. Vervolgens bieden we geïnteresseerde personen een laagdrempelig product aan, een soort lite-versie van je eindproduct. Wanneer mensen die nog kopen, zijn ze echt warm om je eindproduct te gaan afnemen. Dat alles doen we geautomatiseerd.

Wat betreft het opvolgen van leads gaan we aan de slag met het monitoren van gedrag op de website. Dat doen we door scores toe te kennen aan bepaalde acties die bezoekers uitvoeren op de website. Zo is een bezoeker die eerst je diensten bekijkt en vervolgens je vacatures, minder relevant voor je business, maar wel relevant voor HR. Maar wanneer je een bezoeker hebt die verschillende keren je diensten bekeken heeft nadat hij een weggever heeft afgenomen, is dat een signaal dat deze persoon daadwerkelijk interesse heeft. Dat zijn de leads waarvan jij op de hoogte wil zijn. 

Voorbeelden van marketing automation bij E-wolve

N

Een funnel met een weggever, lite-product en eindproduct

N

Cart-recovery mails voor winkelmandverlaters

N

Lead scoring voor inzicht in jouw leads

N

Gepersonaliseerde landingspagina's

N

Klantfunnels, voor een optimale onboarding

Klanten die jou voorgingen

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ben je nou benieuwd naar de mogelijkheden van marketing automation of e-mailmarketing? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op! We helpen je graag.