Marketing Automation

Het gaat je een hoop tijd besparen wanneer je bepaalde marketingprocessen gaat automatiseren. Daarbij kun je denken aan het scoren van leads en je e-mailmarketing.

marketing automation

Jouw marketingprocessen automatiseren

Marketing Automation is het automatiseren van je marketingprocessen. Daar is allerlei software voor. Het biedt met name hulp bij het binden van je websitebezoekers en het inzicht geven in leads op je website. Zo kun je gedrag op je website monitoren en scores toekennen aan specifieke gebruikers wanneer zij bepaalde acties uitvoeren op de website. Zo is een bezoeker die eerst je diensten bekijkt en vervolgens je vacatures bekijkt, minder relevant voor je business, maar wel relevant voor HR. Maar wanneer je een bezoeker hebt die verschillende keren je diensten bekeken heeft en een keer op je contactpagina heeft gezeten, is het slim om deze lead op te volgen. Dit kan je dan handmatig doen, maar ook dit kan automatisch door gebruik te maken van site messaging; gericht berichten sturen naar deze bezoeker via je website.

Waar marketing automation vaak ook voor gebruik wordt, is voor het verhogen van de conversie op webshops. Zo kun je bezoekers die producten in hun winkelmandje doen, maar het betaalproces niet afmaken een geautomatiseerde e-mail sturen. Daarin kan je ze simpelweg herinneren aan hun winkelmandje of je stimuleert de verkoop door ze een kortingscode te geven. 

Maar ook kun je dit op de lange termijn gebruiken. Wanneer mensen iets op je website gekocht hebben, kan je hun gedrag voorspellen. Wellicht hebben ze over een bepaalde tijd interesse in een ander product, die een aanvulling is op hun huidige product. Je kan dan automatisch een reeks e-mails instellen, zodat je wellicht van een klant een terugkerende klant kan maken!

 

Meer verkopen in je webshop

Verlaten winkelmandjes zijn verleden tijd

Meer verkopen in je webshop

Verlaten winkelmandjes zijn verleden tijd

Waar marketing automation vaak ook voor gebruik wordt, is voor het verhogen van de conversie op webshops. Zo kun je bezoekers die producten in hun winkelmandje doen, maar het betaalproces niet afmaken een geautomatiseerde e-mail sturen. Daarin kan je ze simpelweg herinneren aan hun winkelmandje of je stimuleert de verkoop door ze een kortingscode te geven. 

Maar ook kun je dit op de lange termijn gebruiken. Wanneer mensen iets op je website gekocht hebben, kan je hun gedrag voorspellen. Wellicht hebben ze over een bepaalde tijd interesse in een ander product, die een aanvulling is op hun huidige product. Je kan dan automatisch een reeks e-mails instellen, zodat je wellicht van een klant een terugkerende klant kan maken!

 

Overzichtelijk

Alles in één systeem!

agsdi-chat-gear

Je kan zoveel, dat moet wel een puinhoop worden! Nou, niet dus. We zorgen ervoor dat alles in één systeem komt. Daarmee behoud je het overzicht, want alles staat netjes op één plek. Hierdoor wordt het voor jou (en voor ons) nog eenvoudiger om een efficiëntieslag te slaan in jouw marketingprocessen. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Ben je nou benieuwd naar de mogelijkheden van marketing automation of e-mailmarketing? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op! We helpen je graag.