Waarom content marketing zo belangrijk is

Je ziet steeds meer bedrijven die bezig zijn met content marketing. Het perfecte voorbeeld is Red Bull, die het principe ‘Think like a Publisher’ naleven. Waarom is het zo belangrijk?

Martijn Swolfs

Waarom content marketing zo belangrijk is voor het positioneren van jouw bedrijf

Een aansprekende website. Een boeiende blog. Een leuke socialmediapost. En een lovende testimonial. Tegenwoordig zijn er talloze vormen van content die van invloed zijn op het beeld dat jouw klant van jouw bedrijf heeft. Dat maakt mensen kritisch. Dat ze voor jouw bedrijf kiezen na een korte online kennismaking, is geen garantie. Daarom is het steeds belangrijker om jouw bedrijf goed te positioneren. Jouw imago hangt immers sterk af van de manier waarop jij jezelf online presenteert Dat goede content belangrijk is voor je website, weten we inmiddels. Maar wist je dat mensen ook steeds meer willen weten over jou, over je organisatie, over je visie en over hoe jij over relevante onderwerpen denkt? Hoe laat je dat aan jouw (potentiële) klanten weten? Het antwoord is simpel: gebruik content marketing.

keywords vs kwalitatieve content
je bent uniek content marketing

Je bent uniek!

Dat je jouw klanten ontzorgt, je uitstekende service biedt en je een voordelig tarief hanteert, maakt jou niet uniek. Veel andere bedrijven doen dit ook. Wat onderscheidt jou van anderen? En waarom komen je klanten bij je terug? Zorg dat je juist dát communiceert. Relevante en waardevolle content die zich richt op jouw specifieke doelgroep, is het meest efficiënt. Leer daarom alles over de wensen en behoeften van jouw klanten, zodat je precies weet wat voor hen het meest interessant is. Bezuinig daarnaast nooit op goede content. Jouw website, je blog en je socialmediapagina zijn het visitekaartje van je bedrijf.

Eerlijkheid duurt het langst

Het online aanbod is vaak erg groot. Binnen een paar muisklikken heeft je potentiële klant de website van de concurrent te pakken. Communiceer daarom alleen dingen die je echt kunt waarmaken. Richt je dus op de services die jij kunt garanderen en ga een relatie met de klant aan door behulpzaam, waardevol en eerlijk te zijn.

Online zichtbaarheid

Natuurlijk kun je je klant volop informeren over je bedrijf. Bijvoorbeeld via je website, via social media, via een blog of online advertentie. Maar ook klanten kunnen steeds makkelijker informatie over jouw bedrijf delen. Bijvoorbeeld door het schrijven van een review of door het delen van een Facebook-post. Zorg daarom dat je goed op je netvlies hebt welke content er in omloop is. Natuurlijk kun je je eigen publicaties online zetten, maar weten wat er aan content van derden in omloop is, is minstens zo belangrijk. Op die manier kun jij op alle mogelijke manieren bijschaven aan het beeld dat jouw (potentiële) klant van jou heeft.

Pas wanneer klanten precies weten wie jij bent en wat je doet, zijn ze bereid jou in te schakelen. Dat jij glans toevoegt aan je merk, is dus heel belangrijk. Hoe gebruik jij content marketing om jouw bedrijf op de kaart te zetten?

Online zichtbaarheid

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten bere...
Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relevant...
SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de geb...
Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van een...
Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dienste...
Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Event...
Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hierdo...
Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ser...
Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de zo...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2024 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden