Waarom content marketing zo belangrijk is voor het positioneren van jouw bedrijf
Een aansprekende website. Een boeiende blog. Een leuke socialmediapost. En een lovende testimonial. Tegenwoordig zijn er talloze vormen van content die van invloed zijn op het beeld dat jouw klant van jouw bedrijf heeft. Dat maakt mensen kritisch. Dat ze voor jouw bedrijf kiezen na een korte online kennismaking, is geen garantie. Daarom is het steeds belangrijker om jouw bedrijf goed te positioneren. Jouw imago hangt immers sterk af van de manier waarop jij jezelf online presenteert Dat goede content belangrijk is voor je website, weten we inmiddels. Maar wist je dat mensen ook steeds meer willen weten over jou, over je organisatie, over je visie en over hoe jij over relevante onderwerpen denkt? Hoe laat je dat aan jouw (potentiële) klanten weten? Het antwoord is simpel: gebruik content marketing.
Je bent uniek!
Dat je jouw klanten ontzorgt, je uitstekende service biedt en je een voordelig tarief hanteert, maakt jou niet uniek. Veel andere bedrijven doen dit ook. Wat onderscheidt jou van anderen? En waarom komen je klanten bij je terug? Zorg dat je juist dát communiceert. Relevante en waardevolle content die zich richt op jouw specifieke doelgroep, is het meest efficiënt. Leer daarom alles over de wensen en behoeften van jouw klanten, zodat je precies weet wat voor hen het meest interessant is. Bezuinig daarnaast nooit op goede content. Jouw website, je blog en je socialmediapagina zijn het visitekaartje van je bedrijf.
Eerlijkheid duurt het langst
Het online aanbod is vaak erg groot. Binnen een paar muisklikken heeft je potentiële klant de website van de concurrent te pakken. Communiceer daarom alleen dingen die je echt kunt waarmaken. Richt je dus op de services die jij kunt garanderen en ga een relatie met de klant aan door behulpzaam, waardevol en eerlijk te zijn.
Online zichtbaarheid
Natuurlijk kun je je klant volop informeren over je bedrijf. Bijvoorbeeld via je website, via social media, via een blog of online advertentie. Maar ook klanten kunnen steeds makkelijker informatie over jouw bedrijf delen. Bijvoorbeeld door het schrijven van een review of door het delen van een Facebook-post. Zorg daarom dat je goed op je netvlies hebt welke content er in omloop is. Natuurlijk kun je je eigen publicaties online zetten, maar weten wat er aan content van derden in omloop is, is minstens zo belangrijk. Op die manier kun jij op alle mogelijke manieren bijschaven aan het beeld dat jouw (potentiële) klant van jou heeft.
Pas wanneer klanten precies weten wie jij bent en wat je doet, zijn ze bereid jou in te schakelen. Dat jij glans toevoegt aan je merk, is dus heel belangrijk. Hoe gebruik jij content marketing om jouw bedrijf op de kaart te zetten?