Waarom Instagram shopping onmisbaar is voor je webshop

Met dagelijks meer dan een half miljard actieve gebruikers kunnen we stellen dat het hard gaat met Instagram sinds de start in 2010, heel hard. Als je naar de 100 grootste merken ter wereld kijkt, heeft 90% van hen een Instagram-account. Tot kort geleden was Instagram Shopping alleen voor hen beschikbaar. Nu kan jij deze functies ook gebruiken als je een webshop hebt. Maar waarom is Instagram Shopping onmisbaar?

Martijn Swolfs

Wat is Instagram shopping?

Instagram shopping is een functie binnen Instagram die het voor webshops mogelijk maakt om in hun post een product te taggen. Op Instagram kan je geen klikbare links plaatsen bij je bericht, wat wel op Facebook kan. Natuurlijk wil je wanneer een volger in een product geïnteresseerd is, zo snel mogelijk naar het desbetreffende product gaat op jouw webshop. Dit kan je dus doen met Instagram Shopping.

Hoe werkt Instagram Shopping?

Instagram shopping werkt heel erg simpel. Wanneer jij deze functie op je profiel aan hebt staan, krijg jij een extra optie bij het plaatsen van een nieuwe post. Normaal gesproken zou je een persoon of account taggen. Nu tag je een product. Je kan maximaal maar 5 artikelen taggen per foto. Dus bij een meerdere foto’s kan je meer dan 5 producten taggen.

Een ander leuk iets wat je kan doen is het taggen van artikelen in Instagram Stories. Per storie kan je maar 1 artikel taggen. Dit is ideaal wanneer jouw account veel bereik heeft met Instagram stories. Klik hier om zelf jouw Instagram Shopping in te stellen.

Wist je dat 65% van de best presterende posts van merken op Instagram een of ander product bevatten?

Maar waarom is Instagram Shopping zo onmisbaar?

Allereerst heeft al meer dan de helft van alle Instagram gebruikers de app al eens gebruikt om online een product te kopen. Daarbij komt kijken dat 75% van de Instagram gebruikers actie onderneemt op advertenties door te klikken op de ‘Nu shoppen’ of de ‘Neem contact op’. Dus zelfs als ze niet meteen iets kopen, blijft hun actie waardevol, want ze zijn al op jouw webshop geweest. Vanaf dan zou je ze kunnen retargetten met advertenties tot ze wel een aankoop doen.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden

Een van de belangrijkste voordelen van Instagram waarmee het zich onderscheidt van alle andere sociale mediaplatforms, is dat het fotogericht is. In tegenstelling tot Facebook, Youtube of andere sociale media, bestaat Instagram enkel uit foto’s en video’s waar je tekst bij kan zetten. (Tekst is niet eens verplicht).

Op een platform met enkel foto’s of video’s breng je potentiële klanten veel sneller een stap dichterbij een aankoop. Omdat ze je beter onthouden, voelen de volgers zich ook eerder betrokken bij jouw merk.

Bekijk hier onze andere blogs

Websites

Het belang van een goed en professioneel webdesign

Een website is hét visitekaartje van jouw bedrijf, maar waarom zou je het daarbij laten? Een website kan maandelijks duizenden potentiële klanten...

Algemeen, Websites

Chrome zonder browser cookies vanaf 2024

Google Privacy Sanbox Cookies, we kennen ze allemaal wel. Ze worden gebruikt om ons surfgedrag te volgen en Google gebruikt die informatie om relev...

SEO, Websites

Wat is een CDN en hoe werkt het?

Hoe werkt een CDN? Wanneer een gebruiker een webpagina of andere online-inhoud opvraagt, gaat het CDN na welke van zijn servers het dichtst bij de ...

Algemeen

Webflow VS WordPress: Alles wat jij moet weten!

Wat is Webflow? Webflow is een krachtig webdesign platform waarmee ontwerpers responsieve websites kunnen maken. Doordat Webflow gebruik maakt van ...

Websites

Waarom is een recruitment website zo belangrijk?

Wat is een recruitment website? Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of dien...

Algemeen, Social Media

LinkedIn Live Audio Events, wat is het?

Ontwikkelingen rondom live audio Als je kijkt naar de ontwikkelingen rondom live audio op social media, dan is de introductie van LinkedIn Audio Ev...

Algemeen

5 tips om op te vallen in een inbox

1. Gebruik een persoonlijk afzender Met een persoonlijke afzender geef je de ontvangers het gevoel dat ze met jou als individu in gesprek zijn. Hie...

Algemeen, Websites

Waarom is een Chatbot een must voor jouw website?

Waarom een Chatbot? Chatbots worden vaak gebruikt om twee redenen:Om de customer experience van klanten te verbeteren. Chatbots zijn een live chat ...

Algemeen, SEO

Hoe gebruik je Google Search Console?

Wat is Google Search Console precies? Met Google Search Console kun je gedetailleerde rapporten inzien over de zichtbaarheid van jouw website in de...

Gaan we de uitdaging aan samen?

Ben jij benieuwd of we de uitdaging aan zouden kunnen? Plan dan geheel vrijblijvend een kennismaking in of neem contact met ons op!

© E-wolve 2024 - Alle rechten voorbehouden | Privacy Policy | Algemene voorwaarden