Wat is een recruitment website?
Onder recruitment websites verstaan we websites die niet gericht zijn op het verkopen van je producten of diensten. Deze website is enkel gericht op het werven van nieuwe werknemers. Op deze website vind je normaliter meer informatie over de organisatie en haar cultuur, dan over wat voor producten of diensten zij aanbiedt.
Het doel van zo’n website is heel simpel: sollicitaties van nieuwe kandidaten. Anno 2022 kan het een enorme opgave zijn om talent aan je te weten binden. Werkzoekenden hebben op dit moment de werkgevers voor het uitkiezen en dus moet je er als organisatie voor zorgen dat je als werkgever ook aantrekkelijk gevonden wordt. Maar hoe doe je dat dan precies?
Wat heb je nodig voor een recruitment website?
Er is een aantal dingen die belangrijk kunnen zijn voor je recruitment website. Ik som ze hieronder even op:
Inzicht in je werkgeversdoelgroep
Inzicht in de candidate journey
Een recruitment systeem, met een open API
Jouw EVP (Employer Value Proposition) uitgewerkt
Bovenstaande zaken zorgen er voor dat je recruitment website van alles is voorzien. Niet elke organisatie heeft een ATS, want vaken lopen de kosten daarvan al hoog op. Gelukkig kunnen wij je van advies voorzien in veelgebruikte systemen die makkelijk te koppelen zijn én ook nog eens niet te duur zijn.
Waarom heb ik een recruitment website nodig?
Focus is key! Met je huidige website, richt je je op je doelgroep voor je product of dienst. Dat is bijna nooit dezelfde doelgroep als die je hebt als werkgever. Omdat iedere doelgroep zijn eigen behoefte heeft in informatievoorziening, is het belangrijk hier dan ook onderscheid in te maken.
Daarom zie je dus steeds meer bedrijven die ervoor kiezen om deze twee zaken te splitsen. Daardoor kunnen zij de juiste focus aanbrengen in hun recruitment. Mensen die op zoek zijn naar een baan bij jouw organisatie, kunnen dan heel makkelijk alle benodigde informatie vinden over wat het betekent om een carrière te beginnen bij jouw organisatie. Ze raken niet afgeleid door allerlei aanbiedingen of marketingtechnieken die je gebruikt om een bezoeker te overtuigen tot aankoop.